23 ביוני 2010

קיץ בא!!!



הילדים בחופש והלחץ על ההכנות בבוקר יורד- ולכן זהו בדיוק הזמן הנכון להכניס הרגלים בריאים לתזונה. אם נתחיל עם זה בקיץ-יהיה יותר קל להתמיד בכך גם לתוך שנת הלימודים.





5 כללים לתזונה נכונה והרגלי אכילה טובים :


1. תמיד להקפיד לאכול ארוחת בוקר לפני בית הספר


 ארוחת בוקר לילדים חשובה במיוחד, היא נותנת למוח
את היכולת להתרכז בשיעורים הראשונים ולגוף את היכולת לפעול. מחקרים שנעשו בשנים
האחרונות מראים כי ילדים שאוכלים ארוחת בוקר טובה לפני הלימודים מצליחים יותר
בלימודים והתנהגותם משתפרת במידה ניכרת.

2. להשתדל לא לאכול את ארוחת הצהריים מול הטלויזיה


אכילה מול הטלויזיה היא בד"כ אכילה לא מודעת, לגוף שלנו קשה להתרכז בשני דברים כה שונים בבת אחת, ילדים שאוכלים מול הטלויזיה בד"כ מרגישים פחות תחושת שובע ורוצים תוספת, לעיתים הילדים לא זוכרים מה אכלו וכמה היות והם מרוכזים במשהו אחר
ואז הם מרגישים צורך לאכול דברים נוספים.

 

3. לשתות לפחות  8 כוסות מים ביום


רוב הילדים לא שותים מספיק מים ולכן הם בד"כ מיובשים. מנגנון הצמא של הילדים פחות מפותח ולכן חשוב שנזכיר להם לשתות מים בכל הזדמנות אפשרית.
כדאי לשלוח בקבוק מים לבית הספר, לדאוג שישתו כוס מים לפני כל ארוחה ולשלוח אותם עם בקבוק מים לפעילויות אחה"צ.

 
4. להשתדל לצרוך 5 ירקות ב- 5 צבעים שונים.

לכל פיגמנט צבע (פיטוכימיקל) ישנם יתרונות בריאותיים. שילוב של הצבעים השונים של הירקות נותן לנו מגוון של אנטיאוקסידנטים אשר מחזקים את המערכת החיסונית ומגנים על הגוף מפני מחלות.

לדוגמא: ליקופן- הצבע האדום בעגבניה, הכלורופיל- הצבע הירוק בירקות ועלים ירוקים.

 
5. מחקרים מראים שכדי לשמור על בריאות תקינה ילדים צריכים לעשות לפחות שעה של פעילות  גופנית ביום באופן קבוע.

רוב הילדים לא עושים מספיק פעילות גופנית וזאת אחת הסיבות המרכזיות המובילות לעודף משקל. פעילות גופנית קבועה תורמת לבריאות הכללית, מצב הרוח, עוזרת לפיתוח כישורים חברתיים, מרגיעה ותורמת לבניית דימוי גוף בריא.


חשוב לעזור לילדכם למצוא חוגי ספורט שהם אוהבים, לעודד אותם לעשות פעילות גופנית מחוץ לבית ולהשתדל לעשות גם פעילות גופנית משפחתית משותפת בכל הזדמנות אפשרית.






 סוגי מזון שכדאי להמעיט באכילתם :

שינוי תזונתי משפחתי הוא לא תמיד פשוט, בתור התחלה כדאי פשוט להוציא את המזונות המזיקים מהבית, כמו שכבר כתבתי בעבר, הדוגמא האישית מהווה כאן תפקיד מרכזי.
 אני ממליצה לכם להסביר למשפוחה מדוע אינכם רוצים להשתמש במוצרים הללו. הסבר סבלני ומפורט בד"כ עושה את העבודה. אם הם מתבאסים, תאשימו אותי...

 

1. מרגרינה- עשירה בשומן טראנס שמזיק לבריאות, לכן כדאי להמעיט באכילת מוצרים כגון:
בורקסים, מלוואח, ג'חנון, עוגות ועוגיות.

2. מזון מטוגן – בתהליך הטיגון השמן מתחמצן והופך לחומר מאד לא בריא, במיוחד כשהטיגון מתרחש כמה פעמים עם אותו השמן, כמו ברוב המסעדות, לכן כדאי להמעיט באכילת מוצרים כגון: צ'יפס, פלאפל, חטיפי עוף, שניצל, סופגניות, טבעות עוף וטבעות בצל.


 


3. מוצרי דיאט – מכילים כמות גבוה של ממתיקים מלאכותיים, אשר בכמות גדולה אינם בריאים, בעיקר לילדים שמשקל גופם קטן משל מבוגרים, ילדים רבים צורכים כמות גבוהה שלהם ביום היות והם מחשיבים אותם לבריאים ואוכלים אותם ללא הגבלה, חשוב לצרוך אותם במידה, לכן כדאי להמעיט באכילת מוצרים כגון: משקאות  דיאט, מסטיקים ללא סוכר, סוכריות ללא סוכר.

4. בשר מעובד – בשר מעובד מכיל בד"כ חלקים פחות בריאים אשר בד"כ עתירים בשומן רווי ומעלים מאד את הכולסטרול, כמו כן בתהליך העיבוד בד"כ מוסיפים כמות גבוהה של שמן, מלח וחומרים משמרים. לכן כדאי להמעיט באכילת מוצרים כגון: נקניקיות,
נקניקים שמנים, ומוצרי עוף מעובדים.

5. ממתקים ומשקאות ממותקים – מכילים כמויות גבוהות של סוכר לבן או סירופ תירס, מוסיפים לגוף כמות גבוה ביותר של סוכרים ובכך גורמים להשמנה, מזיקים לשיניים וגורמים לנפילות סוכר אשר גורמות להרגשה מאד לא טובה.חלקם גם מכילים כמות גדולה של שומן וצבעי מאכל.
 
לכן כדאי להמעיט באכילת מוצרים כגון: סוכריות, מסטיקים צבעוניים, משקאות מתוקים, שוקולדים ועוגיות.

 

שבוע הבא אספר לכם על מזונות פלא ושאר דרכים להתמודד עם שינויי התזונה.

בינתיים-לכל שאלה אשמח לעמוד לרשותכם.

כמו כן-אשמח אם תשתפו אותי ואת הגולשים בסיפורים מהבית-איך התמודדתם עם השינויים? איך הבאתם לשיתוף פעולה עם הילדים את הרגלי התזונה החדשים? וכמובן-מי שיש לו מתכונים בריאים וטעימים, מוזמן לשתף!!!



בברכה


הגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה