17 בינו׳ 2011

10 מיתוסים שקשורים לתזונה

1.חטיפי בריאות הם ארוחת בוקר מוצלחת – לא נכון
רוב חטיפי הבריאות הם ממתק בתחפושת של בריאות, הם מכילים כמות גבוהה של פחמימות וסוכרים פשוטים ואינם מספקים ארוחת בוקר מאוזנת היות וחסר בהם חלבון.
ארוחת בוקר המכילה חלבון איכותי גורמת לנו לשרוף יותר קלוריות במהלך היום.

2.לחם שחור יותר בריא מלחם לבן- לא נכון!
צבעו של הלחם או הלחמנייה לא תמיד מעיד על כך שהוא עשוי מחיטה מלאה ולכן אינו בהכרח יותר בריא, ישנם יצרנים המשתמשים בקמח לבן ומוסיפים לו צבע כהה באמצעות קרמל או מולסה ויוצרים רושם מוטעה כאילו הלחם הוא מלא ועשיר בסיבים, לכן עדיף לקנות לחם או לחמניות מחברה מוכרת ואמינה העטוף באריזה שעליה מצוינים המרכיבים ולוודא שאמנם הלחם מכיל קמח מלא.

3.חשוב לאכול ארוחת ערב משפחתית-נכון מאוד!
מעבר להנאה שבישיבה המשותפת, מחקרים מראים שבמשפחות שאוכלים בהן ארוחת ערב משפחתית 3-4 פעמים בשבוע לילדים 1/2 מבעיות ההשמנה מאשר במשפחות שאינן אוכלות יחד.
בנוסף, בארוחה משפחתית לומדים הילדים הרגלי אכילה חשובים ונחשפים לתפריט מגוון יותר.

4.מאכלים מחיטה מלאה פחות משמינים – לא נכון
מאכלים המכילים דגנים מלאים אמנם יותר בריאים בגלל כמות הסיבים הגבוהה יותר, אך הם בעלי אותו ערך קלורי. חשוב לשים לב שחלק מהמאכלים המעובדים כמו דגני בוקר מכילים גם תוספת גדולה של סוכר ולעיתים גם צבעי מאכל, העובדה שהם מדגנים מלאים לא הופכת אותם לבריאים.


5.לשתות פחית 1 של משקה ממותק ומוגז ביום זה לא נורא- לא נכון
כמות הסוכר בפחית שתייה מגיעה ל- 5-6 כפיות, כך שאם עושים חשבון שנתי מגיעים ל- 24 חבילות סוכר שאנחנו מכניסים לגוף שלנו רק מהשתייה המתוקה, וזה בנוסף לכל הסוכר שנמצא גם כך במזון.
מיותר וממש לא בריא

6.יש להיזהר מפירות עשירים בסוכר- לא נכון
חשוב מאד לצרוך פירות בתפריט משום שפירות הם מקור מצוין לויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעים לגוף למנוע מחלות.
ענבים, בעיקר אדומים, הם בריאים במיוחדבזכות הפלבנואידים ( לכן גם ממליצים לשתות יין אדום), אבטיח, שזיפים ואפרסקים הם פירות נהדרים, עשירים בפיטוכימיקלים ( הצבעים הטבעיים של הפירות) שמועילים לגוף מהרבה בחינות ויכולים לשמש כארוחת ביניים מצוינת.
אז.. תרגישו חופשי לנשנש

7.בתפוח אדום וירוק אותה כמות של סוכרים וקלוריות- נכון מאד
לצבע וטעם הפרי או הירק אין השפעה על כמות הקלוריות, תפוח חמוץ מכיל את אותן הקלוריות כמו תפוח אדום וכך גם לגבי סוגי הפלפל השונים, אין חשיבות לרמת המתיקות או הצבע.
יותר מכך, חשוב לאכול פירות וירקות בצבעים שונים, כי כל צבע ( פיטוכימיקל) תורם לגוף יתרונות בריאותיים שונים

8.מאכלים כגון: קינואה, חומוס ושניצל תירס משמשים כתחליף טוב לבשר- לא נכון

ישנם מספר מאכלים שמכילים כמות קטנה של חלבון, אולם, רבים מחשיבים אותם כתחליף הולם לבשר ודגים. בקטניות, מוצרי סויה ודגנים כגון קינואה ישנה כמות גדולה בהרבה של פחמימות ולא נכון להתייחס אליהם כתחליף חלבון.
למעשה, ארוחה של שניצל תירס עם פסטה, שוות ערך לארוחה המורכבת בעיקר מפחמימות ואינה מספקת מנת חלבון הולמת לארוחת צהריים, יש לזכור שחלבון חיוני לגדילה והתפתחות תקינים ולכן חשוב לוודא שיש מספיק חלבון בתפריט, בעיקר בארוחות המרכזיות: ארוחת הצהריים וארוחת הערב

9.יש להפריד בין פחמימות וחלבונים בארוחה - לא נכון
כל אב מזון מפורק ומתעכל באזורים שונים של מערכת העיכול. המזונות בטבע מופיעים כתערובת של אבות מזון.
כך, למשל, החלב עבור כולנו הוא חלבון, אך יש בו כמות לא מבוטלת של פחמימות. אותו הדבר לגבי כל קבוצת הקטניות, כך שלמעשה לא ניתן להפריד בין אבות מזון. בנוסף, לא נעשה אף מחקר מדעי שהוכיח את אמיתותה של דעה זו ולהיפך, בשנים האחרונות הראו מחקרים ששילוב נכון בין פחמימות לחלבונים בארוחה מוריד את רמות הסוכר, תורם לאנרגיה ואף מסייע לירידה במשקל.

10.לא נורא אם הילד שמן, הוא יגדל וירד במשקל באופן טבעי – לא נכון
לילדים שמנים סבירות גבוה פי 15 להפוך למבוגרים שמנים, עודף משקל בגיל צעיר מעלה מאד את הסיכוי לסבול ממחלות חמורות כמו התקפי לב ושבץ בגיל 65.
70% מהילדים הסובלים מעודף משקל יגדלו להיות מבוגרים שמנים, ירידה במשקל ב- 10% משפרת מאד את המצב הבריאותי של ילדכם, חשוב לשמור על – BMI תקין, כבר מגיל צעיר ולסגל הרגלי אכילה ותפריט בריא ומגוון כמה שיותר מוקדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה